Planlæg teamsmøde med individuelle deltagere
Skal du afholde et møde med deltagere, som ikke nødvendigvis er medlemmer af det samme team, kan du oprette mødet i Teams-kalender, og inviterer deltagerne ind via deres brugernavne.
Skal der også være deltagere, som ikke er en del af organisationen, eksempelvis eksterne vejledere, konsulenter eller gæstelærer, kan disse inviteres ind via deres email-adresser.
Se evt. mere om dette i denne artikel - Skole-hjem samtaler i Teams
Sådan planlægger du et møde i Teams-kalenderen:
- Find kalenderen i Teams.
- Vælg "Nyt Møde" i øverste højre hjørne.
Nu skal du udfylde felterne om mødet.
- Giv mødet en titel
- Tilføj mødedeltagere ved enten at søge på deres navne eller indsætte en emailadresse (eksterne deltagere).
- Sæt tidspunkt og dato for mødet.
- Skal mødet være gentagende, kan dette indstilles i feltet.
- Skriv evt. oplysninger eller informationer om mødet i tekstfeltet.
Nu skal du blot trykke "Send" og mødet er oprettet.
Det vil nu blive sendt som en email-invitation til deltagerne. Deltagerne kan tilgå mødet via linket i mailen, og for personer i organisationen, vil mødet fremgå af deres kalender, som et skraveret møde.
Se billede herunder.
Ved at trykke på mødet i kalenderen, kan man accepterer mødeindkaldelsen.
- Trykker man på Deltag - åbner man mødet.
- Trykker man på svar - kan man acceptere eller afslå indkaldelsen.
Vælg "Accepter" i feltet Svar.
Nu vil mødet ikke længere være skraveret, og der vil nu være en "Deltag-knap" i feltet i kalenderen, hvorfra man kan tilgå mødet.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.