Startvejledning til Teams
Denne artikel indeholder en pdf med beskrivelser af basisfunktioner i Teams for skoler.
Vejledningen kan bruges som opslag til funktioner, som du f.eks. har fået gennemgået af en EasyIQ-underviser på en workshop på din skole eller online.
Er I helt nye i brugen af Teams i skoleverdenen, anbefaler vi et kursus i brugen af Teams til kollegial sparring og i arbejdet med elever. Du kan læse mere om vores kurser og workshop på vores hjemmeside.
I startvejledningen kan du læse om følgende funktioner:
- Navigation i Teams oversigten
- Klasseteams - grundlæggende funktioner
- Planlægning af møder i et team eller en klasse
- Roller i et onlinemøde
- Indstilling af møderoller
- Tilmelding til et møde
- Deltagelse i et møde
- Opgaver i et klasseteam (Se note herunder)
- Karakter i et klasseteam
- OneNote-klasse- og medarbejdernotesbøger
- Log på Teams
- Samtaler, meddelelser og indlæg
- Video og lydopkald
- Notifikationer, deling af filer, indsættelse af faner og apps
Opgaver i et klasseteam - er din organisation allerede brugere af EasyIQ SkolePortal, anbefaler vi at i bruger SkolePortal til opgaver og afleveringer fremfor modulet i Teams.
Opgaver i Teams kan nemlig kun ligge i generelkanalen, og kan IKKE inddeles i fagmapper. Det betyder for dig som underviser, at du ikke blot har opgaver i modulet for dit eget fag, men også for dine kolleger fra samme klasse.
Dette undgås ved at bruge SkolePortal, som også kan integreres i din Teams kanal som en fane.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.