Fejl ved MFA Light
Hvis du oplever en fejl ved login via MFA Light, kan du afhjælpe den ved at følge vejledningen herunder.
Først trin 1, og er fejlen ikke afhjulpet efter dette, går du videre til trin 2.
Trin 1
Forsøg først at rydde din cookiehistorik - men kun for EasyIQ IdP'en.
Her vist i en Chromebrowser:
- Find browserindstillingerne i øverste højre hjørne, og klik på indstillinger
- Vælg funktionen " Cookies og andre websitedata" og klik på pilen
- Tryk på pilen ud for "Se alle data og tilladelser for websites"
- Søg efter idp.easyiq.dk og klik på pilen
- I næste vindue vælger man at rydde cookies på "Ryd data"
- I næste vindue skal du bekræfte at du vil slette cookies og trykke på "Ryd"
Nu har du gennemgået trin 1 og skal lukke browseren ned, åbne den igen og forsøge igen at logge på med MFA Light. Du vil nu blive bedt om at identificere dig vha. MitID/NemID igen.
Trin 2
Møder du stadig fejlen, efter at have udført trinene herover, skal du forsøge dig med næste trin.
- Log ind i kodeskift.dk og vælg "Min kode" i menuen
- Klik på "Identificeringer" i menuen
- Find din browser og fjern enheden hvor der står "Anden faktor MFA Light"
Nu genstarter du din browser, og logger ind igen. Du vil blive bedt om at identificere dig med MitID/NemID første gang efter du har fjernet enheden.