Indskoling og forløb i SkolePortal
Brugen af pc'er, digitale opgaver og afleveringer gør SkolePortal et oplagt valg for lærere på mellemtrinnet og i udskolingen.
Men hvad med indskolingen? Hvorfor bruge SkolePortal til de mindste.
Forløb i indskolingen
For skoler som har pc'er eller tablets i brug allerede i indskolingen, er der naturligvis god grund til at samle sin undervisning i forløb i SkolePortal.
Helt som hos de ældre elever, kan de læse, lave opgaver, se billeder og videoer m.m. i læringsplatformen.
I klasser uden pc'er eller tablets er fordelene ligeledes store ved at benytte SkolePortal til at samle dit materiale.
Forstil dig, at du i en lektion skal bruge følgende materiale, som du skifter i mellem på den digitale tavle i klassen:
- Tekst (pdf eller word) - enten til oplæsning af dig eller af elever
- et eller flere billeder, som eleverne skal tale ud fra og måske skrive lidt om (billedfil eller fundet via en googlesøgning)
- en video med en sang eller klip fra en film (youtube)
- Nogle opgaver, som du selv har skrevet og vil have eleverne til at tale om (word)
Fremmødte elever ved hvilke billeder der tales om, og kan se på tavlen hvilke opgaver de skal arbejde med.
Men - skal der samles op på indholdet hjemme, eller har en elev været syg eller fraværende af anden grund, er indholdet i timen ikke tilgængelig.
Ved at samle dit indhold i et forløb, har du som underviser alt dit materiale et sted.
Efterfølgende kan eleven (evt. med hjælp fra forældre) logge ind i portalen, og se alt materialet fra dagens lektion samlet et sted.
For forældrene betyder det nem tilgang til dagens lektion ved lektiehjælp, eller hvis der skal samles op på lektioner i forbindelse med fravær.
Inspirationsforløb fra EasyIQ
Vi har lavet et par forløb for at vise hvordan man kan bruge SkolePortal i indskolingen.
Du finder forløbene i SkolePortal i Vidensdeling under EasyIQ Inspiration, og de kan frit benyttes som inspiration til brug af læringsplatformen til de yngste klasser.
God fornøjelse!
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.