Kom igang med Kodeskift.dk

Martina Neumann Gaarde
Martina Neumann Gaarde
  • Opdateret

Brugere på skoler med EasyIQ IdP, har adgang til sitet Kodeskift.dk. 

I denne artikel kan du danne dig et overblik over funktioner på Kodeskift.dk, og finde links til specifikke vejledninger. 

Artiklen henvender sig til ansatte, og menupunkterne kan variere afhængig af, om man har fået tildelt yderligere rettigheder af arbejdspladsen. 

Når du er logget ind i kodeskift.dk er hovedmenuen øverst på siden. Menuen varierer afhængig af de rettigheder du har fået tildelt på din arbejdsplads. 

Menuen hos flertallet af ansatte på skoler og institutioner vil se ud som herunder. 

Menu1.png


Min kode

Her kan du se informationer om følgende:

  1. Brugers IdP-brugernavn, UniId og skolen bruger er tilknyttet
  2. Login-data - hvornår bruger sidst loggede ind, skiftede adgangskode og hvornår næste skift af kode skal ske
  3. NSIS sikkerhedskrav er indført i 2023, og har bruger accepteret betingelserne i login-processen, når disse aktiveres, vil det fremgå i dette område. 
  4. Viser om bruger er godkendt til IdP'en af en administrator, hvem administrator er og hvornår godkendelsen er sket. 

Min kode2.png

 

Klasser/hold

I dette område kan du se de klasser, som du er tilknyttet i det studieadministrative system. Dvs. de klasser du underviser, eller på anden måder er tilknyttet.
Området kan benyttes til at udskrive klasselister, nulstille en elevs adgangskode eller låse en bruger op. 
Til disse funktioner findes følgende vejledninger:

Elever

Elever har nogle af de samme funktioner, som Klasser/hold, men i stedet for at søge via klasselister, søger man direkte vha. elevens unilogin. 

Elever.png