Sletning af tidligere Teamskonto på en MacBook
Hvis en MacBook-bruger oplever ikke at kunne logge på Teams med en ny konto, kan det være fordi brugeren "hænger fast" i en teamskonto fra en tidligere skole/arbejdsplads.
Det kræver en nulstilling af Teams på MacBook'en, og det anbefales at gennemgå nedenstående tre trin i nævnte rækkefølge.
Punkt 1 - Find Hovednøgleringen og slet alle Microsoft-filer
- Dette gøres ved at trykke på ”luppen” i øverste højre hjørne, og skrive Hovednøglering i søgefeltet. Tryk enter.
- Herefter åbnes Hovednøgleringen
- Skriv ”Microsoft” og slet alle filer i denne mappe (Der er muligvis nogle som ikke kan slettes)
- Nu prøver du så igen at logge på Teams - hvis problemet ikke er løst forsæt og udfør punkt 2.
Punkt 2 - sletning af cache-filer
- Følg vejledningen i linket, som viser hvordan man sletter gamle Teams cache-filer https://apple.stackexchange.com/questions/407416/how-to-delete-cache-of-microsoft-teams-on-macos
- Når mapperne er slettet, forsøges igen at logge ind i Teams.
- Er problemet stadig ikke løst, gennemføres punkt 3.
Punkt 3 - program til oprydning af licenser
- Ved at følge linket finder du info og link til et program, som rydder alle tidligere Office-licenser.
- Programmet skal downloades til MacBooken
https://support.microsoft.com/en-us/office/how-to-remove-office-license-files-on-a-mac-b032c0f6-a431-4dad-83a9-6b727c03b193 - VIGTIGT! Inden programmet køres, skal alle Office 365 apps være lukket ned.
- Efter brug af programmet, åbnes Teams-appen og du kan logge på med din nye konto.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.