Mangler elev eller ansat
Vejledning til ansatte
Kan en ny bruger ikke søges frem i eksempelvis Office365/Google Workspace, eller kan brugeren ikke logge på, skal du tjekke tilknytningen for brugeren i Kodeskift.dk.
Selv om en bruger står korrekt i jeres brugeradministration, kan brugeren stadig "hænge fast" på sin tidligere institution. Det sker bl.a. hvis den tidligere skole stadig har brugeren aktiv, og sender data til STIL via deres studieadministrative system.
Sådan tjekker du brugerens tilknytning i Kodeskift.dk
- log på kodeskift.dk
- Vælg henholdsvis "Elever" eller "Ansatte" i menuen
- Indsæt UNI-login brugernavn og tryk enter
- Herefter klikker du på brugerens navn, som er markeret med blåt.
- Vælg nu feltet "Primær institution"
- Hvis den nuværende institution står nederst, og har en knap med "Vælg som primær", hænger brugeren stadig fast i den tidligere institution.
- Du kan nu flytte brugeren ved at klikke på "Vælg som primær", men læs først vejledningen om at skifte primær institution, da tilgang til OneDrive eller Google Drev på tidligere institution fjernes øjeblikkelig.
- Skift primær skole i Kodeskift.dk - administrator skifter for brugere
- Skift primær skole i Kodeskift - ELEV - Elev skifter selv primærskole
- Skift primær skole i Kodeskift - ANSATTE - ansatte skifter selv primærskole