Ryd din browserhistorik - Chromebrowser
Oplever du problemer med at logge ind på portaler og løsninger, som du ofte bruger, kan det være tid til at rydde din browserhistorik.
Inden du rydder browserhistorikken kan du forsøge at logge ind via en ren browser, også kaldet et inkognitovindue. Virker portalen i et inkognitovindue, har du brug for at rydde din browserhistorik. Læs mere om "ren browser" : Hvad er en "ren browser" eller inkognito vindue?
Sådan rydder du din Chromebrowser:
- Åbn en Chromebrowser
- Vælg de tre prikker øverst i højre hjørne. Nu får du en menuliste.
- Vælg indstillinger
Du kommer nu til et nyt vindue.
I venstre side vælger du "Sikkerhed og Privatliv".
Herefter vælger du "Ryd browserdata".
Du skal starte med at ændre tidsintervallet.
I første omgang skal du sætte den til "De seneste syv dage".
Herefter skal du vinge alle tre bokse af:
- Browserhistorik
- Cookies og andre websitedata
- Billeder og filer, der er gemt i cache
Nu klikker du på "Ryd data".
Når du har ryddet data, vil du få denne besked herunder.
Du skal nu lukke alle dine Chromebrowsere helt ned. Når du åbner igen, har du ryddet din historik. Denne procedure sletter ikke gemte kodeord og sider markeret som favoritter.
Kan du stadig ikke logge på den ønskede portal, skal du gentage ovenstående procedure, men vælge "Altid" i tidsindstillingen. Der er altså behov for at rydde mere op, end den sidste uges historik.