Elevchat i Teams
Oplever I, at det er et problem at elever chatter unødigt med hinanden i timerne, kan dette løses ved hjælp af grundlæggende indstillinger i Teams:
Vi anbefaler en af to nedenstående løsninger, som vores Microsoft365 kunder kan få udført gennem os her hos EasyIQ.
Løsning 1:
Aktivering af en rollebaseret chatfunktion kaldet Supervised Chat.
Brugerne tildeles rettigheder som fuld, reduceret eller begrænset.
Vi anbefaler at elever får begrænset rettighed, og ansatte for fuld rettighed.
Dette begrænser elever til kun at chatte med personer med fulde rettigheder, dvs. ansatte.
Desuden deaktivers muligheden for, at elever selv kan oprette teams.
Løsning 2:
Deaktivering af chat samt deaktivering af oprettelse af teams af elever. En elev kan ikke chatte med andre elever eller en ansat. Elever kan heller ikke oprette teams.
En-til-en-kommunikation skal foregå via mail for elever og mellem elev og ansat.
Ønsker I at få gennemført en ændring af Teams-indstillingerne i jeres organisation, skal I kontakte os på support@easyiq.dk
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.